Razpokani svečnik v barvi sivke

Tole objavo sem izdelala, zaradi prikaza izdelave razpokanega videza, ki je bil všeč prijateljici pri mojih velikonočnih jajčkah, pa ji na podlagi mojih navodil po telefonu ni uspelo ponoviti. Verjetno pri njej ni bila težava v postopku, ampak uporabljenem materialu, pa vendarle postopek prikazujem, ker sem ravno izdelovala darilo z uporabo te tehnike.

Tokrat sem želela izdelati svečnik v barvah in z motivom sivke, ker bo sestavni del mojega darila na to temo za teto, ki bo praznovala 70 let. Svečniki so vlitki iz keramičnega gipsa. Hvala Bogu sem jih imela nekaj na zalogi. Najprej sem jih pobarvala z akrilno barvo, pri čemer sem mešala dva različna odtenka in celo različne proizvajalce. Ker pa so moje barve že kar nekaj let v domači zalogi, so bile rahlo “sesirjene”, tako, da sem jim dodala poseben medij za redčenje barv. Starost barv ni samo povzročala težav pri barvanju, ampak se vidi tudi na končnem izdelku, ampak ni, da bi metala barve stran in zapravljala za nove, pa še trgovine nimam v bližini.

DSC01548

Barva se je hitro posušila, malo sem dala še na radiator. Nato sem kar zajetno namazala z lakom za razpoke. Meni se najbolj obnese tale na sliki. lak za razpoke se suši malo dlje. Suh je, ko se ob dotiku ne lepi več na prst. Ker je bila zelo pozna ura, sem z belo barvo pobarvala samo enega, druge pa naslednje jutro. S tem sem naredila tudi preizkus učinka pokanja glede na to, kako suh je lak. Ni bilo bistvene razlike! To je pomembna informacija, da torej ni potrebno pretirano hiteti niti čakati z nanosom tretje plasti.

DSC01549

Preko plasti laka sem pobarvala kontrastno ivory (umazano belo) barvo, ki je bila tudi že dolgo nedotaknjena in zaradi tega precej grudasta, zato sem jo zelo težko nanašala, še posebej, ker je tu potrebna hitrost, saj se razpoke začno takoj delati in ne smeš preko njih še enkrat potegniti s čopičem, ker potem izničiš efekt. Po mojih izkušnjah najlepše razpoka, če za to osnovno barvo (tretji nanos) uporabiš akrilno barvo, ki vsebuje lak. No jaz sem uporabila kar mat barvo, ker nisem imela lak barve.

DSC01552

Razpoke so zadovoljujoče. Samo še dodelava s servetno tehniko, pri čemer sem uporabila posebni medij za te namene in lakiranje celotnega izdelka z visoko sijajnim lakom. Nekako se mi zdi, da bi bil za tale projekt boljši mat lak, ampak ga tudi nisem imela.

DSC01594

Evo, eden za omenjeno darilo, eden zame za ustvarjanje romantike, dva unikata pa na zalogo za darila. Od materiala do izdelka pa je bilo potrebno kar nekaj korakov.

DSC01592

Jaz pa k izdelavi naslednjega kosa darila.

9 comments

  1. Vedno sem vesela, saj vem kam je treba pokukati za natančna in dobra navodila postopkov. Tvoja natančna poklicna deformacija se tule pokaže v najboljši luči. Svečnik je prelep, servietna tehnika pa mu po mojem da tisto piko na i. Bravo.

  2. Hvala za natačen postopek izdelave. Razpokani izgled mi je zelo všeč, si pa nikdar nisem vzela časa, da bi si ogledala, kaj vse potrebujem in kako se izdela. Krasno barvo si izbrala. Sivka je moja najljubša rožica. 😀 Veliko dela si vložila v izdelavo svečnikov, ampak se je splačalo. 😀

  3. Krasni svečniki in sivka jim da piko na i. Včasih sem tudi sama veliko delala z ulitki, servetno in razpokano tehniko, zdaj pa nekako kar ne najdem več časa za to. Tebi super uspe. Lp Zvonka

Komentiraj

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.