ArtMBR

…od materiala do izdelka…

Moj (ne)red v zbirki ustvarjalnih pripomočkov in materiala

1. Poglavje

Ker nimam posebne ustvarjalne sobe, pa čeprav večino prostega časa porabim za ustvarjanje, sem posledično “sovražno prevzela” ogomno prostora v vseh kotičkih našega malega stanovanja. Ko je najmlajši sin dosegel polnoletnost, sta otroka delno uresničila svojo dolgoletno grožnjo, da bosta zmetala iz svoje sobe moje pripomočke. Ker sem sharanila vse pripomočke in material od vseh vrst hobijev, s katerimi sem se kdajkoli ukvarjala, ker sem hrček po naravi, ki prej prinese kakšno odpadno stvar domov, kot da bi kaj zavrgla, je problem že zdavnaj prerasel razumne meje. Nekaj je treba narediti.

Postaviti si jasen in uresničljiv cilj. Postopoma organizirati zbirko tako, da bodo stvari čim bolj pri roki, ko jih bom potrebovala in pri tem zmanjšati njihovo prostornino vsaj za polovico. Hkrati se moram začeti  zdraviti odvisnosti od nakupovanja v zadnjem času predvsem scrapbooking pripomočkov in materiala. Moje ustvarjanje je nujna, krvavo potrebna, protiutež v smislu sproščanja po zahtevni službi in temu se ne nameravam odreči. Imam pa v svojih predalih dovolj materiala, da to svojo potrebo uresničujem v potrebnem obsegu. Ker je ta potreba v neposredni povezavi z veseljem po obdarovanju z ročnimi izdelki in tako je z mano in bo tudi ostalo, je nujnost po siromašenju denarnice le za potrošni material, vezan na idejo in število obdarovancev. In pomembno: kupiti takrat, ko bom vedela, da stvar rabim in nikoli več ne v primeru, ko se mi bo le zdelo, da bom stvar kdaj potrebovala, pa čeprav je “v akciji”. Zamenjati vrstni red  akcija – potreba s potreba- nato čakanje, da bo stvar v akciji. Slednje je nujno tudi v smeri ohranitve prostora, kolikor nam ga je še ostalo.

Ideje za organizacijo materiala sem seveda iskala tudi na spletu in jih tudi pridoma uporabila. Trčila sem tudi na naslednje gradivo, s katerim se v celoti strinjam, ampak ga vsaj v delu, ki priporoča zavrženje stvari, ne bom upoštevala, vsaj za enkrat ne. Zdravilo za mojo bolezen hrčkanja namreč ni priporočjivo jemati skupaj z zdravili za ozdravlanje odvisnosti od nakupovanja. Kombinacija obojega ima hude stranske učinke. Je pa ta moja odločitev v skladu z eno ugotovitvijo iz gradiva, da si ne smemo postaviti nerealnih ciljev  Pa vendarle se pri meni lahko povečanje stanovanjske površine reši z začasnim arhiviranjem v “izvensezonsko skladišče”. Tako  stvari, ki jih rabim le enkrat na leto, ali še manj, sistematično pospravim v škatle,  jih označim,  vsebino poslikam in evidentiram v mapo s posebnim imenom. Tako imam tudi manj težav z njihovim iskanjem, ko jih potrebujem. Ja, kar nekaj časa porabim, ampak drugače se meni ne obnese in pika. V nasprotnem primeru bi bilo stvari resnično bolje zavreči. Kakšna stvar pa seveda roma v CPU (center ponovne uporabe). Ta je meni, ki z lepa ne zvržem stvari, pisan na kožo. Naj še pojasnim, da nisem tako trmasta glede metanja proč pri vseh vrstah navlake v našem stanovanju.

Zaključek tega poglavja ima dva jasna sklepa:

1. zdravljenje od zapravljivosti za ustvarjalne pripomočke in material in

2. zavrženje teh v izjemnem primeru.

Cilj: ohranjanje razpoložljivega prostora vsaj na trenutni ravni, nezmanjšan družinski proračun oz. nepovečevanje njegovega negativnega stanja in  povečanje prostora zaradi porabe starih zalog oz. odstopa le teh v CPU.

Ustvarjalke, ki trpijo za isto boleznijo, pri kateri se resnično težko odrečeš prečudovitim pripomočkom, ki pomagajo pri prenosu ideje v izdelek, bodo verjetno pritrdile, da je ozdravitev pod točko 1. velik napredek. Bom čez eno leto povedala, ali mi je uspelo. Prav gotovo se pri zdravljenju ne bom tresla, saj imam še kopico novih, zapakiranih pripomočkov in bom lahko malo goljufala. Metadon na področju ustvarjanja.

2. Poglavje

Pripomočki za shranjevanje: omare, predalniki, posode, škatle, police, posebni namenski organizatorji

Sortiranje po: vrsti hobija, vrsti materiala, namenu uporabe,

Sklepi, sprejeti v prvem poglavju imajo prav gotovo stratežke, dolgoročne učinke. V moji organizaciji pa je nujno izvesti  tudi nekaj ukrepov, ki bodo imeli učinke takoj. Že posedovane pripomočke je nujno optimalno zložiti, arhivirati, pospraviti. Tukaj zasledujem dva cilja: 1. zmanjšati prostor, ki ga zasedajo in sicer na 2. način, da mi bodo čimbolj pri roki, ko jih bom potrebovala. Tu nastopi vprašanje pripomočkov potrebnih za to: predalniki, police, škatle, posode, omare. Meni se definitivno najbolj obnesejo predalniki, saj se v njih vsi pripomočki in material lepo vidjo, pa še prašijo se ne. Za večje kose so mi najljubše omare. Ker pa teh nimam dovolj, je veliko veliko stvari zloženih v škatle. Ta način shranjevanja je v redu, saj lahko zlagaš eno na drugo. Pomembno je le, da si na škatle napišem, kaj je v njih in se tako izognem nepotrebnemu prelaganju in odpiranju. V veliko pomoč pri preglednosti nudijo škatle s prozornimi okenci, ki dodatno razkrivajo vsebino. Take si z malo spretnosti lahko izdelam tudi sama. Prostornino v vseh teh prostorih se da s primernim zlaganjem, sortiranjem občutno zmanjšati. Tako zložene stvari pa vsake toliko časa dodatno pospraviti, saj sprotno odlaganje na ustrezno mesto včasih enostavno ne znese.

Jaz imam pripomočke zložene po vrsti hobija (scrapbooking, svila, gipsanje, kvačkanje, pletenje, šivanje) in nekako vedno vem, kje iskati, le zaradi obilice vsega včasih ne vem, kaj vse imam. Za zlaganje pripomočkov porabim veliko časa iz več razlogov in sicer, ker imam rada red in tudi zato, ker so del mene, ker mi nudijo neizmerne užitke pri njihovi uporabi. Poleg tega se mi zdijo tako lepi, da mi že samo zlaganje prestavlja poseben užitek. In ker je užitek in sproščanje cilj, se ne obremenjujem preveč s trditvijo, da bi v tem času ustvarila kako npr. voščilnico. saj se mi to kompenzira pri ustvarjanju, ko hitro najdem potrebne stvari.

Tale zapis je predlog. Je pa meni krasen uvod v smeri doseganja zastavljenih ciljev.

V tej objavi prikazujem moj način shranjevanja okrasnih trakov.

Vse imam zložene v enem predalu. Njihovo prostornino pa sem optimalizirala na naslednji način:

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Uporabila sem prazne tulce od WC papirja, jih sploščila in jih na obeh starneh prirezala.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Začetke trakov sem prilepila s selotejpom, ki je že bil na traku ali z washi tejpom ter navila trak. Da se naviti trak ne odvija, preprečuje napeta gumica. Tako ni potrebno, da zaključke lepimo, saj nam ostanki lepila na traku pri uporabi lahko povzročijo težave.

??????????????????????

Zmanjšanje prostornine je občutno, kajne.

???????????????????????

Višina predalnika ogoča shranjevanje trakov še v dodatnih nižjih škatlah, naloženih na trakove in omogoča njihovo dodatno pregledost.

???????????????????????

Vsak košček traku pospravim, včasih ga zadostuje za eno voščilnico, vendar je v ravno pravem odtenku, kot ga potrebujem. Na spodnji sliki je prikazan način, kako preprečim da se odvija, zaplete med seboj in potrebuje zelo malo prostora.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

In tu je kotiček z imenom “Čez 7 let vse prav pride”.

???????????????????????

In glede potrebne barve traku še en nasvet, ki pa je tako v svetu scrapbookinga že splošno znan. Bel trak enostavno pobarvam z ustrezno barvo. Jaz to največkrat naredim z Rangerjevimi Distress Staini.

Pa še moja izvedba shranjevanja Washi tape trakov: Pomembno, da je tulec manjši od odprtine in da je pritrjen na dovolj stabilno podlago. Vse lahko izdelamo sami iz odpadnih tulcev, papirja in po  dodatno okrasimo. Mene to slednje še čaka,

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

oz jih krasijo kar trakovi sami.

??????????????????????

Nadaljevanje s predstavitvijo ostalih pripomočkov sledi. Če sem komu vlila kaj poguma, sem zelo vesela, kot sem jaz vesela, da najdem kako idejo pri kateri od vas, drage ustvarjalke.

Oddajte komentar

Information

This entry was posted on januar 11, 2014 by .
Ustvarjanje po moje

...od materiala do izdelka...

METULJČICA USTVARJA

...od materiala do izdelka...

Moja darila

...od materiala do izdelka...

Lea ustvarja

...od materiala do izdelka...

Na obisku pri Oldpunci

...od materiala do izdelka...

Moje drobtinice23

...od materiala do izdelka...

Ustvarjalna skrinja

...od materiala do izdelka...

Chez moi

...od materiala do izdelka...

treebug

...od materiala do izdelka...

Tako preprosto, igrivo, ustvarjalno ...

...od materiala do izdelka...

